DN förvanskar debattartikel om euro

Via Henrik Alexandersson uppmärksammas att Dagens Nyheter förvanskade den debattartikel som Konjunkturrådets ordförande Harry Flam m fl skrev: 

”Dagens Nyheter strök de tre viktigaste meningarna i vår debattartikel, där vi drog slutsatsen att det på ekonomiska grunder inte går att säga att Sverige ska gå med.”

Och för de som till skillnad från exempelvis Sydsvenskans ledarsida är bekymrade över eurons såväl ekonomiska som politiska problem (ja, även de obekymrade), rekommenderas brittiska sajten The Bruges Group, där även andra otrevligheter om EU kan läsas.

För kontinuerlig uppdatering om EU förutom The Bruges Group, rekommenderas även HAX:s blogg, Sveriges bäste Brysselkorrespondent.

Mina tidigare blogginlägg om EU kan läsas här.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s